Nieuws

Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk

Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
5/12/2023

In het Stedenbouw Jaarboek verschijnt deze maand een artikel over onze mobiliteitshubs.  

“Een autoluwe stad met oog voor een fijne en groene leefomgeving, waarbij parkeren en andere functies geclusterd zijn in een mobiliteitshub. Dát is de ambitie waar Continental Car Parks elke dag invulling aan geeft. Flexibel, zodat het gebouw transformeerbaar is. Maar ook collectief en multifunctioneel, zodat de kwaliteit en (sociale) veiligheid van de openbare ruimte verbeteren. “Onze mobiliteitshubs kunnen zelfs energieleverend gerealiseerd worden.”

 “Onze mobiliteitsbehoefte verandert in rap tempo. Met name in de grote steden gaan steeds meer stemmen op om de auto uit het straatbeeld te halen”, merkt Jeroen Drenth, directeur van Continental Car Parks. “Maar ook om openbare ruimte terug te geven aan voetgangers, fietsers, spelende kinderen en groenvoorzieningen. Een goede oplossing is om auto’s niet meer naast of achter elkaar te parkeren, maar op strategische plekken in de buurt te stapelen.” Continental Car Parks kan hierbij helpen. De specialist verovert de markt met haar mobiliteitshubs, waarin nieuwe en slimme vormen van mobiliteit efficiënt gecombineerd worden met sociale functies én een hoogwaardige uitstraling. 

In de mobiliteitshubs van Continental Car Parks komen verkeer en voorzieningen samen, aldus projectmanager Erik de Vries. “Openbaar vervoer, (deel)fietsen, (deel)scooters en (deel)auto’s kunnen op één centrale plek geclusterd worden met horeca, retail en kantoren. Maar ook met bijvoorbeeld een kinderdagverblijf, fietsenmaker en/of koffie-to-go.” Drenth: “Groot voordeel voor de ontwikkelaar is dat ook algemene wijkfuncties zoals de traforuimtes, pakketposten en of een recycleplein toegevoegd kunnen worden. Door daarnaast deelmobiliteit te integreren, kan de parkeernorm flink worden verlaagd. En als we het dak inrichten als groendak, dragen we bovendien bij aan een klimaatadaptieve en natuurinclusieve stad.”

Lees het volledige artikel op de website van Stedenbouw.

Voorbeelden van onze mobiliteitshubs zijn:

·        Elements in Haarlem
·        WijCK in Pijnacker
·        BinnenDok in Amsterdam

Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Artikel: De mobiliteitshub als functioneel en sociaal knooppunt van de wijk
Deel dit nieuws
Terug naar overzicht
Deel dit nieuws

Recent nieuws

#Parkeerplaatsen

32.641

#Parkeerlagen

239

#Parkeervoorzieningen

66

Helpdesk

Welk parkeervraagstuk kunnen we voor

u oplossen?

Welk parkeervraagstuk kunnen

we voor u oplossen?

Bedankt! We hebben uw bericht ontvangen en zullen spoedig reageren.
Er ging helaas iets fout. Probeer het a.u.b. nog keer.
Komt u er niet uit? Bel ons dan op 0571 277 340

Draai je telefoon voor de beste beleving