Rosada Fashion Outlet fase I werd geopend in 2006. De eerste fase omvatte 15.700 m² aan bruto verhuurbare oppervlakte met ongeveer 85 eenheden op eigen terrein en net erbuiten meer dan 1.600 parkeerplaatsen. De tweede fase van nog eens ca. 8.000 m² bruto verhuurbare oppervlakte alsook het compenseren van de vervallen parkeerplaatsen zorgde voor vraag naar extra parkeerplaatsen. Van Stable International Development kregen we opdracht een parkeergarage met 900 parkeerplaatsen te realiseren.
Meest interessante bouwmethode
Na een voor selectieprocedure werden wij geselecteerd op basis van de meest interessante bouwmethode. Opvallend zijn dan ook de slanke kolommen, monoliet afgewerkte vlakke betonvloeren en witte plafonds die zorgen voor een zeer aangenaam gevoel in de parkeergarage. Omdat deze parkeergarage zowel het eerste als het laatste contactmoment is voor bezoekers van het winkelcentrum was dit naast de kostprijs doorslaggevend voor Rosada.
Spaanse Trappen
Het verkeerskundig ontwerp is vertaald naar de meest efficiënte materiaalinzet en detaillering. De garage is ontworpen op basis van eenrichtingsverkeer en schuin inparkeren. Daardoor ontstaat een snelle verkeersontsluiting en kunnen gebruikers hun aankopen met alle gemak inladen. De gevel is ontworpen door architectenbureau Attika uit Amsterdam. De zogenoemde Spaanse trappen zorgen, mede door de vele door zichten, voor een zeer spraakmakende verbinding tussen de parkeergarage en het winkelgebied. Het ontwerp past binnen de totale uitstraling van het gebied van Rosada Fashion Outlet.